Shri Yantra

Shri Yantra
Shri Yantra

2012. június 15., péntek

Erőt adó kérdések





Már régóta érzem, hogy valami gond van azzal a módszerrel, amikor úgy akarunk célokat elérni, hogy kitűzögetjük őket a tükörre, a fürdőszobába, az íróasztalunkra, sőt, falitáblát készítünk belőlük (valószínűleg ezért is nem sikerült még rávennem magam ezekre! :))
Valami van ebben..., de valahogy mégis kevés...
Sok minden eszembe jutott ezzel kapcsolatban, hogy pl. talán jó lenne, ha ismernénk a valódi saját akaratunkat..., vagy hogy talán üdvös lenne megtanulni a lemondás képességét olykor, hogy megtapasztalhassuk annak erejét is..., vagy hogy igazán boldog mindig akkor vagyok, ha sikerül "belesimulnom" az univerzum áramlásába, "akaratába", és talán inkább arra kéne módszereket találni, hogy ezzel hogyan hangolódhatnánk össze..., stb. stb.

Most itt van egy cikk, amely alátámasztja fenti kételyeimet, és még egy jó megoldást is kínál.
Köszönet érte Komáromi Miklósnak, akin keresztül eljutott hozzám, és Várszegi Rékának, aki megfogalmazta a Tudatosság Akadémia honlapján:


"Az önfejlesztés és a Tudatos Teremtés gyakorlatában gyakran tanácsolják, hogy vágyainkat fogalmazzuk meg jelen idejű kijelentő mondat formájában és ezeket mondogassuk. Ezek az un. pozitív megerősítések vagy affirmációk.
A tapasztalat azonban azt mutatja, hogy ezek hatásfoka sok esetben meglehetősen alacsony, sőt az is előfordulhat, hogy pontosan az ellenkezőjét eredményezik annak, amit el szeretnénk érni.
Ennek oka, hogy a tudatunk ellenáll, hisz tudja, hogy amit állítunk nem igaz. Hiába mondogatjuk, hogy „Gazdag vagyok”, amikor hegyekben állnak a kifizetetlen számlák, és hiába állítjuk,hogy „Karcsú vagyok” ha szemmel láthatóan lóg a pocakunk. Ráadásul mivel olyan nagy az elérni kívánt állapot és a jelenlegi helyzetünk közötti szakadék, figyelmünk sokszor akaratlanul is jobban odafordul a megszüntetni akart állapot felé. Sikertelenség esetén sokszor azzal vádoljuk magunkat, hogy csekély a hitünk és úgy gondoljuk „ jobban kell akarni”, hogy sikereket érjünk el. Elnyomjuk negatív érzéseinket, görcsösen akarunk „pozitívak” lenni. Az elnyomott érzések rengeteg energiát kötnek le, és ugye életünkben az jelenik meg, amire nagy energiát áldozunk....

Ennek a problémának a kiküszöbölésére használd az erőt adó kérdéseket!
Miben jobb egy kérdés, mint egy állítás?

- olyan megoldásokat is észrevehetsz általuk, melyekre azelőtt nem is gondoltál
- cselekvésre ösztönöznek, szemben a „statikus” állításokkal
- a kérdések nem ütköznek tudatos vagy tudatalatti ellenállásba
- ha felteszünk egy kérdést, elménk automatikusan elkezdi keresni rá a választ, tehát
- arra irányítjuk a teremtő energiát, amit szeretnénk, és nem arra, amit nem szeretnénk

Példák:
Ahelyett, hogy próbálnád meggyőzni magadat: Elfogadom és szeretem önmagam! Helyette: Miért szerethetem és fogadhatom el önmagam? Hogyan tudnám jobban szeretni és elfogadni önmagam? Milyen érzés lenne, ha tökéletesen szeretném és elfogadnám önmagam?
Gazdag vagyok! Helyette: Miért vagyok gazdag? Hogyan érezhetem magam gazdagnak? Minek vagyok bővében? Mit tudok ma adni (mosolyt, kedvességet)? Milyen érzés lenne gazdagnak lenni?
Békés és boldog vagyok! Helyette: Miért vagyok békés és boldog? Mitől lehetnék most békés és boldog érzéseim? Mi tenne most békéssé és boldoggá? Milyen érzés békésnek és boldognak lenni?
Elfogadom a testem! Helyett: Miért tudom szeretni és elfogadni a testem? Miért élvezem annyira mostanában a testem? Mitől vagyok vonzó és elragadó? Milyen érzés elragadónak és gyönyörűnek lenni? Milyen erzes lenne, ha tökeletesen elfogadnam a testem?

Érzed mennyivel felszabadítóbb érzés kérdésekkel dolgozni, mint állításokkal?
Figyelem!!  Ennek a módszernek a megfordítását – nevezhetjük „erőtlenséget adó kérdéseknek is”- szinte nap mint nap mindenki használja!!

Pl:
Csak tudnám miért vagyok ilyen hülye?
Miért csinálok mindig ostobaságokat?
Miért vagyok ilyen béna?

Miért nem sikerül soha semmi?
Miért nincs pénzem?
Miért nincs egy normális párkapcsolatom? Stb.
...És ismétlem: ha felteszünk egy kérdést, elménk automatikusan elkezdi keresni rá a választ... ugye nem kell részleteznem a következményeket...?------"

Forrás: http://www.tudatossagakademia.hu/cikkek/gyakorlatok/erot-ado-kerdesek.html


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése